In de contactenmodule kan u alle klanten en leveranciers ingeven. Per contact kan u volgende velden ingeven:
- Tabblad “Algemeen”
- Aanspreking: indien er een aanspreking wordt geselecteerd wordt deze voor- of achteraan op elk document weergegeven dat aan dit contact gericht is.
- Externe sleutel: Deze sleutel wordt gebruikt bij het importeren en exporteren van contacten naar andere pakketten.
- Naam / Zoekcode
- Straat / Gemeente / Land
- Telefoon / Fax / GSMNummer / Email / Website
- Contacttype: Het contacttype is een vrij in te geven veld dat gebruikt kan worden om contacten te groeperen en te filteren.
- Opmerkingen
- Tabblad “Betaling”
- BTW Tarief / BTW Regime
- Betalingstermijn: Bij de betalingstermijn kan het aantal dagen geselecteerd worden en eveneenshet type van betalingstermijn. Volgende types betalingstermijn zijn mogelijk:
- Einde maand: De betalingstermijn begint te lopen vanaf de laatste dag van de maand waarin het factuur gemaakt wordt.
- Factuurdatum: De betalingstermijn begint te lopen van de factuurdatum. De vervaldatum is dus de factuurdatum + het aantal dagen ingegeven bij de betlingstermijn.
- Tarief: Bij de artikelen is het mogelijk om verkoopsprijzen in te geven per tarief
- Facturatietype: De selectie van het facturatietype geeft aan hoe de leverinsgbonnen gefactureerd moeten worden. Volgende opties zijn mogelijk:
- Klant: Alle leveringsbonnen van deze klant worden op de klant zelf gefactureerd.
- Klantgroep: Alle leveringsbonnen van deze klant worden gefactureerd op de klantgroep van deze klant.
- Klantgroep per klant:Alle leveringsbonnen van deze klant worden gefactureerd op de klantgroep van deze klant, maar gegroepeerd per klant. Voor elke klant zal er een factuur gemaakt worden maar het factuur zal op naam van de klantgroep staan.
- Leveringsbontype: Het leveringsbontype geeft aan of er op de leveringsbonnen van deze klant prijzen weergegeven moeten worden.
- Opmerking factuur: Dit veld geeft de standaard opmerking aan die op elk factuur van deze klant zal weergegeven worden.
- Tabblad “Communicatie” (Deze velden zijn enkel nuttig, indien ook de communicatiemodule geactiveerd is.)
- Status: Dit veld geeft aan of er automatische berichten verstuurd mogen worden naar deze klant.
- Factuur: Dit veld geeft aan hoe de facturen naar deze klant verstuurd mogen worden.
- Herinnering: Dit veld geeft aan hoe de herinneringen naar deze klant verstuurd moeten worden.
- Type Ingebrekestelling: Dit veld geeft aan welk type ingebrekestelling deze klant moet ontvangen.
- Status: Dit veld geeft de actuele status van deze klant aan.
- Tabblad “Folders”: Op dit tabblad worden de folders weergegeven die momenteel aan deze klant zijn gekoppeld. Onder de lijst met de folders bevindt zich ook een “Windows verkenner”-scherm waarin de inhoud van de folder weergegeven wordt en waarin nieuwe bestanden gesleept kunnen worden.
Per contact kan er een lijst ingegeven worden met:
- Een onbeperkt aantal contactpersonen;
- Een onbeperkt aantal interesses;
- Per artikelcategorie de winstmarges;
- Een onbeperkt aantal folders
Onderstaande schermen geven een detail van de velden die ingegeven kunnen worden bij een contact.