Wenst u alle documenten te groeperen per project ? Wenst u planningen te maken ? Wenst u al uw Word en Excel documenten te groeperen per project ? Dit kan u allemaal doen in het projectbeheer van SolidFact.
Per project kan u volgende velden ingeven:
- Hoofdproject: Indien u meerdere kleine projecten heeft die aan één groot project gekoppeld kunnen worden, en u wenst de analyses te doen op het hoofdproject, dan kan u al deze deelprojecten koppelen aan een hoofdproject.
- Projectnummer: een uniek nummer per project, per jaar. Dit nummer wordt automatisch door Solidfact ingevuld.
- Naam: de naam van het project
- Omschrijving: een langere omschrijving voor het project
- Datum: de datum waarop het project werd aangemaakt
- Klant: de klant waarvoor dit project wordt uitgevoerd
- BTW Regime: het BTW regime dat voor dit project gebruikt wordt; Dit wordt standaard ingevuld op het BTW regime van de klant, maar dit kan eventueel indien nodig aangepast worden.
- BTW tarief: het BTW tarief dat voor dit project gebruikt wordt; Dit wordt standaard ingevuld op het BTW tarief van de klant, maar dit kan eventueel indien nodig aangepast worden.
- Type: Het projecttype is een vrij in te geven veld dat gebruikt kan worden om projecten te groeperen en te filteren.
- Status: de status van het project; volgende statussen zijn mogelijk:
- Aangemaakt
- Uitvoering bezig
- Afgewerkt
- Opmerkingen
Verder kan er per project ook een lijst met de winstmarges ingegeven worden per artikelcategorie.
Indien de status van een hoofdproject aangepast wordt naar “Afgewerkt”, wordt er gevraagd of ook de status van alle deelprojecten aangepast moet worden. Indien het laatste deelproject status afgewerkt krijgt, wordt er gevraagd of het hoofdproject ook status afgewerkt moet krijgen.
Door op het icoontje “Nacalculatie uitvoeren” te drukken in de knoppenbalk kan er per project een nacaculatie uitgevoerd worden.